Bon dia, aquí
adjuntem la nostre presentació, amb Prezi, del nostre país ideal. El nostre
grup es format per: Sara Gallego, Maria Garcia, Paula Torrents i Maria Vila.
dilluns, 3 de juny del 2013
diumenge, 19 de maig del 2013
democràcia participativa
Durant d'aquest trimetres un dels temes que hem estudiat ha sigut les diferents democràcies existents, entre les que es troba la democràcia partivipativa. La seva característica bàsica consisteix a relacionar la dignitat i l'autonomia de l'ésser humà amb la possibilitat de participar de forma activa en les decisions que
l'afecten.Afirmen que per aconseguir una societat més equitativa i humana fa falta un
sistema polític més participatiu.
En aquest vídeo Jordi Évole entrevista a un cuitadà suís i li pregunta sobre el funcionament de la Democràcia Participativa a Suïssa.La seva senzillesa precisament és perquè tothom s'inspiri i pugui pensar que amb poc però amb ganes es pot fer molt.
Aquí us deixo el vídeo per si esteu interessats en mirar-lo amb el que considero que es pot arribar a entendre bastant bé en que consisteix aquesta democràcia i el seu funcionament.
diumenge, 3 de març del 2013
La Veritat
Com es pot arribar a distorsionar la informació depenen del mitjà de comunicació? Tot el que llegim és totalment cert? Com ho podem saber?
Els mitjans de comunicació com ara els canals de televisió o els diaris estan controlats per empreses i partits polítics però fins a quin punt poden arribar a influenciar?
He triat aquest tema perquè molt sovint no som conscients d'aquests fets a l'hora de llegir o escoltar la informació.
dissabte, 2 de març del 2013
La Realitat no és la mateixa per tothom.
A la imatge podem veure uns sense sostre seguts a un banc, acompanyats de beguda i una petita radio, aquesta és la seva realitat. I la nostra? És poder dormir en un llit, trobar-nos sempre menjar a la nevera... Aquesta és la nostra realitat, qui sap si algun dia la nostra realitat farà un gir i ens trobarem pel carrer demanant diners. Com aquesta diferencia també n’hi ha moltes variants, aquest fet el podem relacionar amb la problemàtica de la realitat entre l’idealisme, el realisme i el realisme materialista. En aquest cas penso com els del realisme materialista, ja que aquests fets són realitat encara que els altres individus no en sàpiguen la seva existència. Però quina és la verdadera realitat?
la moral
Com
podem veure en aquesta imatge, la moral depèn des d’on es vegi. Es
a dir, cada país té la seva manera de pensar i la seva manera de
actuar. Deixo aquest article del país, en el que podem veure unes
accions, per mi immorals contra les dones, perquè pugueu dir-me la
vostre opinió i poder discutir-ho. En el cas de que la imatge no es
pugui visualitzar bé, aquí us deixo l'enllaç:
http://sociedad.elpais.com/sociedad/2013/02/23/actualidad/1361642386_099171.html
diumenge, 24 de febrer del 2013
No tot el que veiem es real,existeix dons la realitat?
Seria
un qüestió que resumiria bastant bé el tema que vull tractar
amb la meva filofoto. Tal i com podem observar a la fotografia la
noia al veure's al mirall no es veu tal i com és,podríem
afirmar doncs que la seva percepció d'ella mateixa ,la seva
"realitat" ,encara que per ella sigui molt real,en realitat
podem observar que no. Partint d'aquesta reflexió hem pregunto,si no
tot el que veiem o creiem que es real ho és la realitat podrem
afirmar que existeix?
Podríem
dir que la meva opinió de la realitat no coincideix amb la dels
idealistes o solipsistes com Berkelay els quals afirmaven que res
existia fora de la nostra ment i el que semblava una realitat
exterior no és més que una ficció creada per aquesta ment,encara
que tampoc estic d'acord amb filòsofs com Marx o Hobbes al pensar en
que només existeix una realitat i aquesta és material.
Segons
el meu punt de vista si que existeix una realitat exterior a la
ment,però totes aquelles idees que nosaltres ens formem al nostre
cap,encara que no siguin reals cara l'exterior , per nostres
mateixos sí que ho poden ser i en ocasions això pot generar greus
problemes. Però tal i com afirmava Kant,encara que
existeixi una realitat exterior però mai la podrem conèixer
tal com és en si mateixa.Alhora de conèixer la realitat intervenen
molts factors externs diferents a cada persona ,que ens ajuden
a intentar conèixer aquesta realitat,però que alhora fan que
aquesta realitat que intentem conèixer canviï depenent de
cada invidu,per tan mai podrem arribar a una realitat universal,tots
som diferents,cadascú te les seves idees,pensaments,maneres de ser
que vulguem o no intervenen alhora de conèixer aquesta
realitat tan esperada,podrem afrimar dons que la realitat es
subjectiva i depèn de cada individu,però també podem afirmar la
seva existència.
dissabte, 16 de febrer del 2013
existe una moral innata
En
aquest capítol del programa de televisió,Redes,es parla d'un dels
temes que hem parlat a filosofia que es la moral,però principalment
parla de l'existència d'uns valors morals universals. Eduard Punset
el presentador d'aquest programa fa una entrevista a Marc
Hauser,psicobióleg de la Universitat de Harvard el qual afirma i
demostra l'existència d'una serie de valors universals, també es
parla de processos inconscients que ens ajuden a realitzar accions
justes i bones,i d'altres temes Aquí us deixo el vídeo per si esteu
interessats i el voleu veure.
El cervell construeix la realitat
En aquest capítol de Redes,programa presentat per Eduard Puntset,Kira Norbe,neurocientífica de la Universitat d'Oxford,ens explica alguns dels recursos que utilitza el cervell per fer-se una idea del que succeeix en el seu entorn.
Considero
que es un video bastant interesant,on es parla d'un dels temes
que hem estat tractant durant aquest trimestre,la realitat,partint
d'aquesta base també es parla sobre el que es real i el que no o si
la realitat es tal i com la veiem.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



