Pàgines

dilluns, 3 de juny del 2013

Carey





Bon dia, aquí adjuntem la nostre presentació, amb Prezi, del nostre país ideal. El nostre grup es format per: Sara Gallego, Maria Garcia, Paula Torrents i Maria Vila. 

diumenge, 19 de maig del 2013

democràcia participativa


Durant d'aquest trimetres un dels temes que hem estudiat ha sigut les diferents democràcies existents, entre les que es troba la democràcia partivipativa. La seva característica bàsica consisteix a relacionar la dignitat i l'autonomia de l'ésser humà amb la possibilitat de participar de forma activa en les decisions que
l'afecten.Afirmen que per aconseguir una societat més equitativa i humana fa falta un
sistema polític més participatiu.


En aquest vídeo Jordi Évole entrevista a un cuitadà suís i li pregunta sobre el funcionament de la Democràcia Participativa a Suïssa.La seva senzillesa precisament és perquè tothom s'inspiri i pugui pensar que amb poc però amb ganes es pot fer molt.

Aquí us deixo el vídeo per si esteu interessats en mirar-lo  amb el que considero que es pot  arribar a entendre bastant bé en que consisteix aquesta democràcia i  el seu funcionament.


diumenge, 3 de març del 2013

La Veritat



Com es pot arribar a distorsionar la informació depenen del mitjà de comunicació? Tot el que llegim és totalment cert? Com ho podem saber?
Els mitjans de comunicació com ara els canals de televisió o els diaris estan controlats per empreses i partits polítics però fins a quin punt poden arribar a influenciar?
He triat aquest tema perquè molt sovint no som conscients d'aquests fets a l'hora de llegir o escoltar la informació.





dissabte, 2 de març del 2013

La Realitat no és la mateixa per tothom.




A la imatge podem veure uns sense sostre seguts a un banc, acompanyats de beguda i una petita radio, aquesta és la seva realitat. I la nostra? És poder dormir en un llit, trobar-nos sempre menjar a la nevera... Aquesta és la nostra realitat, qui sap si algun dia la nostra realitat farà un gir i ens trobarem pel carrer demanant diners. Com aquesta diferencia també n’hi ha moltes variants, aquest fet el podem relacionar amb la problemàtica de la realitat entre l’idealisme, el realisme i el realisme materialista. En aquest cas penso com els del realisme materialista, ja que aquests fets són realitat encara que els altres individus no en sàpiguen la seva existència. Però quina és la verdadera realitat?

la moral




Com podem veure en aquesta imatge, la moral depèn des d’on es vegi. Es a dir, cada país té la seva manera de pensar i la seva manera de actuar. Deixo aquest article del país, en el que podem veure unes accions, per mi immorals contra les dones, perquè pugueu dir-me la vostre opinió i poder discutir-ho. En el cas de que la imatge no es pugui visualitzar bé, aquí us deixo l'enllaç:

http://sociedad.elpais.com/sociedad/2013/02/23/actualidad/1361642386_099171.html


diumenge, 24 de febrer del 2013

No tot el que veiem es real,existeix dons la realitat?




No tot el que veiem es real,existeix dons la realitat?

Seria un qüestió  que resumiria bastant bé el tema que vull tractar amb la meva filofoto. Tal i com podem observar a la fotografia la noia al veure's al mirall no es veu  tal i com és,podríem afirmar doncs que la seva percepció d'ella mateixa ,la seva "realitat" ,encara que per ella sigui molt real,en realitat podem observar que no. Partint d'aquesta reflexió hem pregunto,si no tot el que veiem o creiem que es real ho és la realitat podrem afirmar que existeix?
Podríem dir que la meva opinió de la realitat no coincideix amb la dels idealistes o solipsistes com Berkelay els quals afirmaven que res existia fora de la nostra ment i el que semblava una realitat exterior no és més que una ficció creada per aquesta ment,encara que tampoc estic d'acord amb filòsofs com Marx o Hobbes al pensar en que només existeix una realitat i aquesta és material.
Segons el meu punt de vista si que existeix una realitat exterior a la ment,però totes aquelles idees que nosaltres ens formem al nostre cap,encara que no siguin reals cara l'exterior , per  nostres mateixos sí que ho poden ser i en ocasions això pot generar greus problemes. Però tal  i com afirmava Kant,encara que existeixi  una realitat exterior però mai la podrem conèixer tal com és en si mateixa.Alhora de conèixer la realitat intervenen molts  factors externs diferents a cada persona ,que ens ajuden a intentar conèixer aquesta realitat,però que alhora fan que  aquesta realitat que intentem conèixer canviï depenent de cada invidu,per tan mai podrem arribar a una realitat universal,tots som diferents,cadascú te les seves idees,pensaments,maneres de ser que vulguem o no intervenen  alhora de conèixer aquesta realitat tan esperada,podrem afrimar dons que la realitat es subjectiva i depèn de cada individu,però també podem afirmar la seva existència.

dissabte, 16 de febrer del 2013

existe una moral innata





En aquest capítol del programa de televisió,Redes,es parla d'un dels temes que hem parlat a filosofia que es la moral,però principalment parla de l'existència d'uns valors morals universals. Eduard Punset el presentador d'aquest programa fa una entrevista a Marc Hauser,psicobióleg de la Universitat de Harvard el qual afirma i demostra l'existència d'una serie de valors universals, també es parla de processos inconscients que ens ajuden a realitzar accions justes i bones,i d'altres temes Aquí us deixo el vídeo per si esteu interessats i el voleu veure.