Seria
un qüestió que resumiria bastant bé el tema que vull tractar
amb la meva filofoto. Tal i com podem observar a la fotografia la
noia al veure's al mirall no es veu tal i com és,podríem
afirmar doncs que la seva percepció d'ella mateixa ,la seva
"realitat" ,encara que per ella sigui molt real,en realitat
podem observar que no. Partint d'aquesta reflexió hem pregunto,si no
tot el que veiem o creiem que es real ho és la realitat podrem
afirmar que existeix?
Podríem
dir que la meva opinió de la realitat no coincideix amb la dels
idealistes o solipsistes com Berkelay els quals afirmaven que res
existia fora de la nostra ment i el que semblava una realitat
exterior no és més que una ficció creada per aquesta ment,encara
que tampoc estic d'acord amb filòsofs com Marx o Hobbes al pensar en
que només existeix una realitat i aquesta és material.
Segons
el meu punt de vista si que existeix una realitat exterior a la
ment,però totes aquelles idees que nosaltres ens formem al nostre
cap,encara que no siguin reals cara l'exterior , per nostres
mateixos sí que ho poden ser i en ocasions això pot generar greus
problemes. Però tal i com afirmava Kant,encara que
existeixi una realitat exterior però mai la podrem conèixer
tal com és en si mateixa.Alhora de conèixer la realitat intervenen
molts factors externs diferents a cada persona ,que ens ajuden
a intentar conèixer aquesta realitat,però que alhora fan que
aquesta realitat que intentem conèixer canviï depenent de
cada invidu,per tan mai podrem arribar a una realitat universal,tots
som diferents,cadascú te les seves idees,pensaments,maneres de ser
que vulguem o no intervenen alhora de conèixer aquesta
realitat tan esperada,podrem afrimar dons que la realitat es
subjectiva i depèn de cada individu,però també podem afirmar la
seva existència.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada