Pàgines

diumenge, 24 de febrer del 2013

No tot el que veiem es real,existeix dons la realitat?




No tot el que veiem es real,existeix dons la realitat?

Seria un qüestió  que resumiria bastant bé el tema que vull tractar amb la meva filofoto. Tal i com podem observar a la fotografia la noia al veure's al mirall no es veu  tal i com és,podríem afirmar doncs que la seva percepció d'ella mateixa ,la seva "realitat" ,encara que per ella sigui molt real,en realitat podem observar que no. Partint d'aquesta reflexió hem pregunto,si no tot el que veiem o creiem que es real ho és la realitat podrem afirmar que existeix?
Podríem dir que la meva opinió de la realitat no coincideix amb la dels idealistes o solipsistes com Berkelay els quals afirmaven que res existia fora de la nostra ment i el que semblava una realitat exterior no és més que una ficció creada per aquesta ment,encara que tampoc estic d'acord amb filòsofs com Marx o Hobbes al pensar en que només existeix una realitat i aquesta és material.
Segons el meu punt de vista si que existeix una realitat exterior a la ment,però totes aquelles idees que nosaltres ens formem al nostre cap,encara que no siguin reals cara l'exterior , per  nostres mateixos sí que ho poden ser i en ocasions això pot generar greus problemes. Però tal  i com afirmava Kant,encara que existeixi  una realitat exterior però mai la podrem conèixer tal com és en si mateixa.Alhora de conèixer la realitat intervenen molts  factors externs diferents a cada persona ,que ens ajuden a intentar conèixer aquesta realitat,però que alhora fan que  aquesta realitat que intentem conèixer canviï depenent de cada invidu,per tan mai podrem arribar a una realitat universal,tots som diferents,cadascú te les seves idees,pensaments,maneres de ser que vulguem o no intervenen  alhora de conèixer aquesta realitat tan esperada,podrem afrimar dons que la realitat es subjectiva i depèn de cada individu,però també podem afirmar la seva existència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada