Aquí deixo una sèrie de curiositats sobre la filosofia, concretament sobre Plató i Aristòtil.
-
"Amor platònic" és una expressió que fa referència a la
visió filosòfica que tenia Plató sobre l'amor. Aquesta denominació
d'origen comunament significa afecte físic no correspost, i que
només es manté com a ideal. Pròpiament parlant i d'acord amb la
filosofia de Plató, és la motivació (o empenta) que condueix al
coneixement d'una idea i la contemplació de la mateixa i que varia
des de l'aparença de la bellesa del coneixement pur i desinteressat
de la seva essència.
Amb
aquestes afirmacions podem veure una mica el pensament d'Aristòtil:
Preguntant
en que es diferencien els savis dels ignorants, va respondre: “En
lo que els vius dels morts”.
Preguntant que és un amic, ell va respondre: “Una anima que habita en dos cossos”
Preguntant que és un amic, ell va respondre: “Una anima que habita en dos cossos”
PLATÓ
ARISTÒTIL

m'ha agradat molt aquesta aportació,sobretot quan parles de l'amor platònic. La gran majoria de nosaltres utilitzem aquesta expressió per parlar d'aquell amor impossible,difícil... però ben bé no sabem(almenys jo) d'on prové,es per això que he trobat interessant el poder conèixer el motiu i l'origen d'aquesta expressió.
ResponElimina