Pàgines

diumenge, 25 de novembre del 2012

Alguna que altre curiositat




Aquí deixo una sèrie de curiositats sobre la filosofia, concretament sobre Plató i Aristòtil.


- "Amor platònic" és una expressió que fa referència a la visió filosòfica que tenia Plató sobre l'amor. Aquesta denominació d'origen comunament significa afecte físic no correspost, i que només es manté com a ideal. Pròpiament parlant i d'acord amb la filosofia de Plató, és la motivació (o empenta) que condueix al coneixement d'una idea i la contemplació de la mateixa i que varia des de l'aparença de la bellesa del coneixement pur i desinteressat de la seva essència.

Amb aquestes afirmacions podem veure una mica el pensament d'Aristòtil:

Preguntant en que es diferencien els savis dels ignorants, va respondre: “En lo que els vius dels morts”.
Preguntant que és un amic, ell va respondre: “Una anima que habita en dos cossos”

                                                                                                        PLATÓ

                                                                                                 







                                                               
ARISTÒTIL                                                                                                          
         

















1 comentari:

  1. m'ha agradat molt aquesta aportació,sobretot quan parles de l'amor platònic. La gran majoria de nosaltres utilitzem aquesta expressió per parlar d'aquell amor impossible,difícil... però ben bé no sabem(almenys jo) d'on prové,es per això que he trobat interessant el poder conèixer el motiu i l'origen d'aquesta expressió.

    ResponElimina